פרופ' סגל מעריך: "2-4 מיליון איש צפויים להידבק"

צבי טסלר No Comments on פרופ' סגל מעריך: "2-4 מיליון איש צפויים להידבק"

עם זאת מבהיר פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, כי לאור הנתונים על היחלשות הנגיף, יהיה איזון מול החולים הקשים שלא יעמיסו על בתי החולים יותר מהגלים הקודמים

בדיקות קורונה צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע הגידול במספר הנדבקים מידי יום, פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן מפרסם היום (ראשון) את הערכותיו להתפתחות גל האומיקרון. על פי הנתונים הראשוניים נראה סימן מעודד, "פחות חולים קשה חדשים ליום (כ-10) לעומת גל דלתא (כ-70) ברמה דומה של מאומתים".

פרופ' סגל מבהיר כי "עוד מוקדם כי יש הטיות שחלקן נובעות מהתפשות מהירה, אבל הגרף בהחלט מעודד, שימשיך ככה. ב-3 שבועות הקרובים כ-2-4 מיליון צפויים להידבק. על רובם לא נדע כי אין מספיק בדיקות. כבר עכשיו אין".

פרופ' סגל מוסיף ומעריך כי "בחישוב מאד גס. בגל דלתא נמצאו כחצי מיליון מאומתים והגענו לכ-750 חולים קשה בשיא".

לדבריו, "אם בגל אומיקרון יידבקו כ-2 מיליון, אבל עם נגיף שהסיכוי שלו לגרום לתחלואה קשה קטן בלפחות פי 4, אז העליה בהדבקה תתאזן מול הסיכוי המופחת לתחלואה קשה, ולא נעבור את שיא החולים קשה של הגלים הקודמים".

סגל מבקר את ההגבלות ואומר כי מדובר בהגבלות חלשות, "ברמה הלאומית ההדבקה ההמונית בלתי נמנעת. ההגבלות הנוכחיות חלשות מדי מול נגיף כ"כ מדבק. בכל העולם קצב ההתפשטות דומה, והוא מוכתב ע״י הביולוגיה של הנגיף".

בסיום דבריו כותב סגל, "ברמה האישית אפשר להתגונן. החיסון והבוסטר מגנים מצוין מתחלואה קשה. כל מי שמסתובב, לא משנה איפה, ייחשף, וכדאי להיות מוגן".



0 תגובות